Saturday, June 11, 2011

kenapa kita perlu kerja??

siapa kata kerja aku tak bagus ?aku cari kerja yang halal.bukan aku ganggu orang time aku kerja.aku mula dari bawah.aku tak nak orang anggap aku tak berguna.aku cuba jdi diri aku sendiri.aku takkan biarkan orang mengata aku sampai bila.bila.aku akan tunjukkan yang aku akan berubah dari buruk jadi baik .
kerja !erin mula kerja masa umur erin 13 tahun !erin mula tahu erti susah senang kehidupan untuk cari duit !masa to erin masih tak tahu erti pengorbanan parents erin pada erin & adek-adek lagi .
antara kerja yang erin pernah buat :
- form 1 (erin tolong mak cik kerja dekat kebun sayur !membaja .petik sayur .tanam sayur .semue erin buat !erin tolong mak cik selama 1 bulan .masa cuti sekolah !sampai kulit erin jadi gelap sebab kena cahaya matahari kat kebun to .
- form 4 (erin kerja dekat kilang air area rumah erin !part time selama 1 bulan setengah .masa cuti sekolah juga lah !erin kerja pun time to mama tak bagi sebab mama kate bahaya .erin budak lagi !erin kerja juga .tiap-tiap hari erin mesti kena marah dengan mama !kena marah bukan sebab apa .sebab mama risau kan erin)
-form 5 (erin keje dekat kedai makan !dekat reen's cafe !area nilai square !erin suka kerja dekat sana .masa pagi ada jual nasi lemak !roti canai .tengah hari ada lauk pauk !ada nasi ayam !petang pulak ada goreng-goreng !ada goreng pisang & kuih yang lain .ada air batu campur(ABC) !wow .sedap .malam pulak ada orang jual berger .betul-betul depan kedai to so suasana malam kat kedai to memang gamat .seronok !erin ada banyak pengalaman kat sana .erin kena ambil pesanan !buat air .buat ABC .buat nasi ayam !cashier !hahaha : ) erin serba bolehkan ?
lepas je habis SPM !erin terus ambil kursus dekat IT BASE .(web designer) .lepas tamat kelas selama 3 bulan .erin dapat kerja kat sana sebagai kerani !dalam masa yang sama .erin belajar lebih banyak pasal web !design !lepas to .erin juga kena tolong bos besar handle kelas !
antara kelas yang ada dekat sana :
- basic microsoft word
- designer
-webmaster
-programer
ada macam-macam lagi lah !dah tak ingat lah pulak .masa to erin ambil peluang untuk ambil personal student & ajar dia orang dalam masa 3 bulan sampai dia orang dapat sijil .sampai luluslah katakan !macam-macam ragam student yang erin jumpa .time big bos tak ada !erin & beberapa stf yang lain juga kena lah handle kelas .seramai 15 pelajar untuk 1 kelas .
Pertengahan 2008
erin berhenti & dapat kerja dekat syarikat construction di Mantin !dekat sane .erin kena tahu pasal subcontract ,Tender yang masuk ,pasal bermacam jenis surat ,admin & macam-macam lagilah !pening nak cerita .
2010
erin berhenti & kerja dalam bidang insurans (ING) itu pun tak lama sebab erin tak boleh nak go on sangat sebab !erin kena naik bas hari-hari .Rm7.50 .kos makan !transport !erin nak kena cari client !kena banyak bergerak tapi pergerakan erin terbatas sebab tak ada transport .
main office ING milik puan Lia & En.Din
erin dengan kakak kesayangan yang tembam (kakak nonie)
(rindu intan !anak owner ING nie)

akhirnya erin give up & kerja dekat V-One Fashion di Semenyih .pada permulaan nya !erin staf biasa macam yang lain .dalam masa 2 bulan .erin dinaikkan pangkat menjadi supevisor .tak silap erin !erin masuk kerja bulan june 2010 .sekarang position erin dah berbeza .erin sekarang dinaiikan pangkat menjadi manager .erin kena handle 2 outlet !v-one nilai & v-one semenyih .orang cakap seronok jadi manager tapi bila korang sendiri yang duduk tempat erin !korang sendiri akan faham macam mana susahnya .erin nak kena belajar control staf !handle 2 outlet .ops !erin sangat penat .

(nanti ada masa .erin upload gambar staf v-one ye)
swear by god
(mereka antara staf yang paling erin senang control masa erin jadi supevisor dulu)
rindu korang !
kak anis - thnx cz sudi jadi akak yang terbaik masa kita sama-sama dulu(akak paling hebart)
kak noris - selalu sangat nak gaduh dengan erin dulu !akak dah lah panas baran .relex kak !hee : ) rindu nak berdebat dengan akak .
ika - ("woit mek !aku rindu ko kecek kelate dengan aku .nak gaduh dengan ko selalu !antara ko dengan kakak aku yang lain .ko yang paling cepat touching & susah sangat aku nak control".misz u <3)
nie masa erin kite orang berpakaian bebas (jumaat)
nie mase Raja Azmi shopping dekat v-one Nilai
ini antara staf kesayangan erin (staf yang paling susah erin nak handle)
dalam fitting room !dah tak ada kerja .so snap.snap lah
kami rapatkan macam 1 family

No comments:

Post a Comment